Przedszkole stwarza szansę na spotkanie się różnych dzieci i kształtuje w nich szczególną wrażliwość na drugiego człowieka, na jego potrzeby.
W przedszkolu realizujemy ideę integracji. Przyjmujemy dzieci o różnym stopniu niepełnosprawności, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które gwarantuje szeroki zakres zajęć dostosowanych indywidualnie do każdego naszego wychowanka.
Dzieci te realizują zajęcia w grupie ogólnej oraz w formie zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych w oparciu o opracowane dla każdego dziecka Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne.
Pobyt dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jest bezpłatny i obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne i terapeutyczne oraz wyżywienie.
Integracja w naszym przedszkolu to wspólne bycie razem dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, spokojnych i nadpobudliwych, wesołych i smutnych, dzieci o różnych możliwościach, potrzebach, zainteresowaniach, integrujących się we wspólnym działaniu.
Korzyści płynące z integracji …
…dla dzieci zdrowych – pełnosprawnych:
- w sposób naturalny uczą się tolerancji, akceptacji, otwartości na innych, opiekuńczości, współżycia, samodzielności;
- właściwie kształtują pozytywne postawy wobec innych;
- mają możliwość korzystania z pomocy specjalistów;
- są bardziej uspołecznione.
…dla dzieci niepełnosprawnych:
- rozwija się ich samodzielność;
- nabywają umiejętności społecznych;
- uczą się przez obserwację dzieci zdrowych;
- mają większą motywację do nauki, samodzielności;
- są bardziej komunikatywne, chętniej nawiązuje kontakty z innymi;
- stają się powoli sprawniejsze intelektualnie i fizycznie;
- dziecko niepełnosprawne ma możliwość przebywania w naturalnym środowisku, nie jest izolowane.
W naszej placówce dzieci pełnosprawne i niepełnosprawne poprzez wspólne zajęcia, zabawy, imprezy i wyjścia uczą się w sposób naturalny wzajemnej wyrozumiałości, tolerancji, szacunku, troski, odpowiedzialności, wsparcia i empatii. W ten sposób wszechstronnie rozwijają swoją osobowość i nabywają umiejętności społecznych.